Filmy promocyjne a świadomość marki

W procesie budowania świadomości marki filmy promocyjne odgrywają znaczącą rolę w strategii marketingowej każdej firmy. Każda marka chce być pozytywnie odbierana przez potencjalnego klienta.

Jej celem jest także by konsument zapamiętał markę i jej produkty. Film reklamowy jest skutecznym narzędziem w realizacji tych zamierzeń.

Dzięki dużej ilości środków perswazji reklamy telewizyjnej jest szansa skuteczniejszego oddziaływania na konsumenta. Istotny będzie wybór głównego bohatera czy motywu przewodniego.

Elementem determinującym będzie grupa docelowych odbiorców. Aktorzy, motyw czy efekty specjalne rozgrywać będą o efekcie końcowym.

Zadecydują czy marka ma się kojarzyć z nowoczesnymi usługami dla klientów w przedziale wiekowym 20-30 lat czy raczej produktami dla wszystkich pokoleń idealnie wpisującymi się w tradycyjny model rodziny. Chwytliwość hasła zadecyduje jak często będzie można usłyszeć je na ulicy, a charyzmatyczny aktor dodatkowo zadba, by reklama na dobre zagościła w świadomości konsumenckiej.

W określeniu efektywności filmu reklamowego pomogą wyniki skuteczności spotu oraz zestawienie ich z wynikami z poprzednich kampanii. W ten sposób będzie można zaobserwować reakcje odbiorców oraz jakie elementy okazały się skuteczniejsze w budowaniu świadomości marki, a także do jakiej grupy docelowej trafia reklama.

Czynniki te są zależne od czynników demograficznych takich ja wiek, wykształcenie czy stan cywilny, dlatego powinny mieć one decydująca role już przy planowaniu reklamy.