Jak wygląda produkcja spotów reklamowych?

Po przygotowaniu koncepcji spotu reklamowego i określeniu warunków współpracy, kolejnym etapem jest przejście do produkcji. Każdy element spotu powinien być szczegółowo zaplanowany zanim rozpocznie się realizacja. Pozwoli to zorganizować czas produkcji i rozpisać plan realizacji, a także kto na danym etapie jest odpowiedzialny za poszczególne czynności. Plan realizacji uwzględnia dni i godziny z wytypowaniem osób biorących udział w projekcie. Na tym etapie rekrutowani są aktorzy, planowane się szczegóły wliczając scenerie, kadry i ujęcia, a także przygotowywanie środków technicznych. To najważniejsza część realizacji spotu, dlatego współpraca między zleceniodawcą, a realizatorem będzie miała wpływ na efekt finalny. Ustalone powinny zostać wszystkie szczegóły i koszty.

Dopiero po tym można przejść do właściwiej produkcji spotu, realizacji zdjęć i kręcenia scen. Na tym etapie niewiele będzie czasu na poprawki, wszystko już powinno być ustalone. Wszelkie pomyłki wiążą się z dodatkowymi kosztami i przedłużeniem czasu realizacji. Sceny z udziałem dzieci czy dużej liczby statystów będą wymagały większego poświęcenia. Jeszcze trudniejsze mogą okazać się sceny uzależnione od warunków pogodowych. Po zarejestrowaniu materiałów pozostają do realizacji czynności związane z jego obróbką i kształtowaniem efektu końcowego. Wywoływanie negatywu, montaż ujęć, korekta, poprawa kolorystyki obrazu i kolaudacja, czyli zaakceptowanie ostatecznej formy spotu przez zleceniodawce to ostatnie etapy produkcji.