Jak zaprojektować logo strony? Porady oraz zalecenia

Mimo że małe i niepozorne, logo to najważniejszy wizerunek każdej firmy. Znak rozpoznawalny, który jednoznacznie powinien kojarzyć się z marką. Loga największych koncernów są ponadczasowe dzięki oryginalnemu pomysłowi. W części z nich można zauważyć wiele szczegółów, jednak przy projektowaniu własnego loga lepiej postawić na prostotę, czym cechuje się zdecydowana większość logotypów rożnych marek. Proste logo łatwo zostanie zapamiętane i w efekcie rozpoznawalne.

Nie musi być ściśle związane z ofertą firmy, zyskując na wszechstronności, ale w przypadku małych marek może okazać się to dodatkowym atutem. Logo musi być charakterystyczne dzięki niepowtarzalności detali. Każda marka chciałabym zaistnieć na rynku przez możliwie jak najdłuższy czas, jej kultowy charakter podkreśli ponadczasowe logo. Niewiele koncernów może pozwolić sobie na częste jego zmiany, dla mniejszych marek mogą się one jedynie okazać kapitałochłonnymi zabiegami. Dodatkowe cechy, które powinny charakteryzować logo to niewielka liczba kolorów.

Jeśli z założenia logo ma być wielobarwne pozostałe jego elementy powinny być możliwie jak najbardziej uproszczone. Optymalna ilość to 2-4 barwy na całe logo łącznie z logotypem (napisem). Również rodzaj czcionek nie powinien być zróżnicowany, maksymalnie dwa rodzaje fontu, większa liczba grozi przekombinowaniem. Z loga powinny być usunięte wszelkie zbędne elementy załączone w projektach. Chociaż powinno być najbardziej proste praca nad nim może okazać się wyzwaniem.