Pomysły na launch marki – garść porad umożliwiających dotarcie do sukcesu

Udany launch marki to proces skomplikowany i długotrwały, dlatego warto zaplanować wszystkie szczegóły z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie bez znaczenia okaże się czas przeprowadzenia kampanii, nietrudno zauważyć, że w pewnych okresach roku różne produkty cieszą się większym popytem. Kluczowym elementem będzie poinformowanie odbiorców za pośrednictwem różnych kanałów. Popularny one-page, fanpage czy informacje w prasie i telewizji pozwolą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pozytywne pierwsze wrażenie umożliwią graficzne elementy kampanii.

W tej kwestii nie trzeba ograniczać się jedynie do kreatywnego zaprojektowania strony internetowej, elementy wizualne można wykorzystać do wyróżnienia artykułu o marce w prasie czy placówkę siedziby na ulicy. Ważne, by efekty wizualne na poszczególnych płaszczyznach były ze sobą spójne i w efekcie jednoznacznie kojarzyły się z marką. Równie skuteczne w zapamiętaniu marki będzie błyskotliwe lub zabawne motto czy hasło. Każda kampania, a szczególnie launch marki, jest czasochłonna. Efekty mogą być widoczne wcześniej, ale raczej pojawią się później.

Ważne by przez cały ten czas pozostać przy jednej koncepcji. Cierpliwość i konsekwencja okażą się niezwykle cennymi cechami, przy jednoczesnej umiejętności dostosowywania się do potrzeb odbiorcy. Dlatego tak ważne jest zaplanowania każdego szczegółu przed wystartowaniem kampanii. Za sukces odpowiada zgrany zespół specjalistów, dlatego warto poświęcić miejsce na informacje na jego temat np. w zakładce na stronie internetowej.