Promocja poprzez film – rola reklam telewizyjnych i internetowych w strategii marketingowej

Do największych zalet reklam telewizyjnych i internetowych realizowanych poprzez film należy szeroki zasięg emisji. Mimo, że rynek mass mediów zdominowany został przez Internet, telewizja nadal odgrywa istotną rolę. Koszt takiej reklama nie należy do najtańszych ale biorąc pod uwagę stosunek ceny do zasięgu taka reklama okazuje się być najbardziej korzystna. Kolejnym plusem jest wachlarz środków, które można wykorzystać reklamując produkt na ekranie monitora lub telewizora.

Dzięki temu zwiększa się percepcja audytorium oraz możliwość kierowanie jego emocjami i symulowania potrzeb. Odpowiednio wykreowana staje się niezwykle wiarygodna, a często także głównym tematem dyskusji nie tylko specjalistów. Reklama telewizyjna czy internetowa odgrywa obecnie bardzo znaczącą role w strategi marketingowej. Pozwala dotrzeć do nowych grup odbiorców i przekonać dlatego dany produkt lub usługa jest dla niego odpowiednie.

Reklama filmowa kreuje wizerunek firmy i wywołuje pozytywne lub negatywne skojarzenia. W jak najkrótszym czasie reklama powinna przedstawiać wszystkie zalety produktu i jednocześnie zapaść w pamięci odbiorcy. Reklama przyciąga uwagę i wpływa na emocje. Najskuteczniejsze reklamy to takie, które są jedyne w swoim rodzaju, wyróżniają się na tle innych, prowadzą do silnego wzruszenia lub wzburzenia.

Reklama może tylko przedstawiać produkt marki, ale może także zbudować wokół niego historię, wykorzystywać chwytliwe hasło i stanowić ważne i skuteczne narzędzie strategii marketingowej.