Rodzaje grafiki komputerowej w marketingu

Dzisiaj grafika komputerowa z powodzeniem może zastępować tekst marketingowy, jej skuteczność opiera się na prostszym skontrowaniu przekazu i łatwiejszym przyswajaniu informacji. Ponadto dotarcie z komunikatem w postaci grafiki jest znacznie szybsze, tak samo jak czas zapoznawania się z nim przez odbiorcę.

Do podstawowych rodzajów grafiki komputerowej zaliczyć należy grafikę wektorową, która wykorzystuje linie, łuki, punkty i wielokąty czyli tzw. „ prymitywy”.

Obraz jest skalowany dzięki czemu można zmieniać jego rozmiar bez utraty jakości. Wszystkie jego formy, z wyjątkiem fotografii, charakteryzują się mniejszym rozmiarem elementów graficznych.

jednolite tło drukarskie https://booklet.pl/pomoc/spady-drukarskie-oraz-marginesy-bezpieczenstwa Spady drukarskie ora wielojęzyczne centrum obsługi klienta multilingual customer service obsługa wielojęzyczna

Za pomocą grafiki wektorowej można opisywać przestrzeń trójwymiarową, ponadto ten rodzaj grafiki łatwo skonwertować do grafiki rastrowej. Obok grafiki wektorowej wyróżnia się także do wspomnianej grafiki rastrowej, tzw.

bitmapowej, która posługując się pojedynczymi pikselami, tworzącymi dwuwymiarową siatkę, umożliwia projektowanie obrazów i obiektów. Obrazy te mogą być bardziej realistyczne, ale jednocześnie złożoność pamięciowa jest wtedy wysoce skomplikowana.

Głównym celem każdej grafiki komputerowej, bez względu na jej rodzaj czy zastosowanie jest połączenie użyteczności z walorami wizualnymi. Obraz powinien przedstawiać wszystkie niezbędne informacje potencjalnemu odbiorcy, o skuteczności obrazu w tej formie świadczyć mogą chociażby znaki drogowe.

Grafika pozwala łatwiej zrozumieć przekazywane treści i jednocześnie ‚wymusić’ większa zaangażowanie.