Wypuszczanie produktu – i co dalej? Garść porad dotyczących strategii marketingowej

W przypadku wprowadzenia nowego produktu należy przybrać inną strategię marketingową niż przy promocji oferty znanej już na rynku. Dopóki potencjalny konsument nie spotka się z nowością nie będzie czuł potrzeby jej poznawania.

W przybliżaniu relacji klienta z produktem najefektywniejsze mogą okazać się środki marketingu internetowego. Z pomocą przychodzi Google AdWords, a zwłaszcza kampania kontekstowa umożliwiająca reklamę na stronach branżowych, lub behawioralna skierowana do określonej grupy odbiorców.

Warto zwrócić działania również na portale społecznościowe, w szczególności Facebook, a także kanał YouTube, umożliwiające dotarcie reklamy do szerszego grona odbiorców. Dzięki artykułom sponsorowanym i współpracy z blogerami informacje o nowym produkcie może nie będą miały największego zasięgu, ale jest większe prawdopodobieństwo, że skutecznie trafia do grupy docelowej.

Buzz marketing pozwoli uwiarygodnić zalety produkty, natomiast content merketingu zaangażuje odbiorcę do budowana relacji z marką. Wszystkie te działania nie będą wystarczająco owocne bez wcześniej przeprowadzonych badań.

Następnie można przystąpić do planowania marketingowego. Informacje na temat potencjalnych odbiorców, ich potrzeb i oczekiwań pozwolą zaplanować efektywną kampanię reklamową i przyjęcie produktu na rynku.

Analiza akceptacji nowego produktu przez konsumentów pozwoli planowanie kolejnych działań, nawet jeśli w początkowej fazie wprowadzania produkt nie zdobędzie przewidywanej popularności.